Sekrety skupienia się

Mija kolejny miesiąc szkolny, w związku z tym, że na moim blogu w tym roku nie pojawiła się seria back to school, postanowiłam dziś przybliżyć Wam temat nauki. A dokładniej tego Jak się skupić. Przedstawię Wam moje sekrety. 


Ważne jest aby planować i nadawać pewnym zadaniom priorytety:
To właśnie to powinno zabierać nam 15 minut każdego długiego jesiennego wieczoru. Dla nas to pestka, a następny dzień z pewnością stanie się lepszy i bardziej "dopięty". 
Moje małe rady:
*Zapisuj nawet najprostrze czynności, nawet to że masz wyjść z psem na spacer 
*Priorytetem powinno być zadanie wymagające najwięcej czasu 
Bycie offline, to naprawdę ważne:
Wyłącz tego facebooka, snapchata czy Instagrama. A telefon odłóż po co Ci on w odrabianiu lekcji czy nauce?
Programy dzięki, którym będzie Ci łatwiej:
 *OFFTIME  *CALM.COM  *SELFCONTROL
Nic tak nie sprzyja pracy i nauce jak przerwa:
Rób ją według własnych potrzeb, ja osobiście potrzebuję jej co 30 minut, zazwyczaj trwa ona 10 minut, wtedy idę coś zjeść, otwieram okno w pokoju jeśli tylko na to pozwala pogoda oraz relaksuję się. 

A Ty? Jaki masz sprawdzony sposób na skupieniu się na ważnej rzeczy?

35 komentarze

  1. Ja też musze mieć wszystko dokładnie zorganizowane, bo jak tego nie zrobie to czasami sama się gubie w natłoku zadań. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja potrzebuję jedynie ciszy i spokoju, aby móc się skupić na konkretnej rzeczy. ;)
    Mogłabyś poklikać u mnie w linki pod ostatnim postem? ♥ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. ja rzadko kiedy sie w pelni skupiam, ale jak musze to potrafie :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę przede wszystkim powyłączać wszystkie rozpraszacza i muszę mieć kompletną ciszę do nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. odsunięcie telefonu i laptopa zawsze pomaga w skupieniu się, ale nie zawsze jestem gotowa na takie poświęcenia :D

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog!

    Pozdrawiam
    Polinefashion


    www.polinefashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Też zaczęłam organizować swój czas i wszystko dzięki temu jest na swoim miejscu :) Dużo prościej :D

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam spore problemy ze skupieniem się i głównie powodem jest telefon, który tylko kusi mnie, żebym po niego sięgnęła :D Przyznam, że czasem (ba, bardzo często!) brakuje mi silnej woli i ulegam tej pokusie. Muszę nad tym popracować, bo jak tak dalej pójdzie to nie wróżę sobie dobrych ocen.
    Zostaję na dłużej, bo bardzo mi się u ciebie podoba! :)

    Happiness Blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze wsyztsko planuję, zapisują i organizuję, bez tego nigdy nie wiedziałabym za co się zabrać :)


    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dużo rzeczy zapisuję :) Obserwuję.

    miss-and-jess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. fajne praktycznie rady,przerwa jest wazna ,jednakze najwazniejsze by ustalic np 10 minut to dziesiec minut a nie że wydłużymy ją pozniej :) te strony sprawdze zaraz :D

    http://alexwberry.blogspot.com/ u mnie recenzja produktow z ziaji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Póki co staram sobie wszystko układać w głowie, co kiedy zrobię, no chyba że są to rzeczy nadrzędne kolokwia, egzaminy czy ważne spotkania wtedy zapisuję w kalendarzu. Mnie osobiście ogranicza i dobija takie zorganizowanie sobie dnia co do minuty. Czuję się wtedy zniewolona własnym kalendarzem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo chciałabym być zorganizowana, ale nie zawsze mi wychodzi

    HELLO QUANTI [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post ;) Ja jakoś nie mam problemów z skupianiem się, ale wykorzystam Twoje rady, wtedy uczenie minie na pewno szybko i efektywnie :D

    Może wspólna obserwacja? Odpisz u mnie --> Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zgłoś się u mnie na blogu :).
    fashion--twins.blogspot.com

    Pozdrawiam cieplutko <3.

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeby się skupic potrzebuję ciszy i porządku, jednak mam takie dni, kiedy bez włączonej muzyki kompletnie nie mogę się ogarnąć i nic mi nie wychodzi xD
    Pozdrawiam Julka ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Fakt faktem ze skupieniem to chyba u mnienajgorzej. Wszystko mnie rozprasza ostatnio.
    Przydatny post , na pewno z niego skorzystam :)

    Zapraszam na nowość: http://natalistylee-s.blogspot.co.uk/2015/10/white-simple.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe porady! Zgadzam się co do wyłączenia telefonu ;) zapraszam do mnie normalgirl999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja większych problemów ze skupieniem się nie mam, jednak czasami telefon bardzo mnie kusi. Najczęściej wtedy wyłączam go i dodatkowo chowam pod poduszkę. :D

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam te rady, ale jakoś trudno jest je wprowadzić w życie :) Post-super.
    > gabsstylee

    OdpowiedzUsuń
  21. Mi jest się ciężko skupić, ale myślę, że taka organizacja pomogłaby mi :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś :-) w czasie nauki szkolnej punkty te bardzo pomagały mi w nauce i ten nawyk został mi do dziś :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Najtrudniejszą w wykonaniu i najbardziej sprawdzającą metodą jest właśnie bycie offline :(

    NOWY POST leutey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. o tak, bycie offline to bardzo ważne jeśli chodzi o skupienie się, w moim przypadku to jednak niewykonalne :p
    Zapraszam na wyprzedaż szafy!

    OdpowiedzUsuń
  25. Może nie mam ogromnego problemu ze skupieniem się, bo u mnie to najgorzej jest się zmotywować do zrobienia czegoś (w szczególności kiedy nie mam na to ochoty). Kiedy się już zmotywuję reszta idzie już gładko, ale odejście od komputera i telefonu niewątpliwie pomaga!! ;)
    ps. fajne są te 'kwadraciki' jak się stronka uruchamia ;)

    Casually Dressed | Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  26. w tym roku się ogarnęłam i zaczęłam planować. I co za tym idzie? Mam więcej czasu, wyrabiam się z treningami, blogiem i nauką. Dzięki temu mam więcej czasu dla chłopaka.
    Świetnie prowadzisz bloga. Jest tak skromnie i przejrzyście dlatego leci obserwownie do Ciebie (nie jest to kopiuj wklej. Mówię szczerzę i nie oczekuję nic w zamian)

    Mój blog. kliknij

    OdpowiedzUsuń
  27. masz rację, nauka z telefonem bardzo przeszkadza w nauce :)
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mądre porady! Bycie offline jest chyba jedną z najważniejszych. Mnie często internet rozprasza, ciągle krążę myślami, co tam nowego pojawiło się w sieci, zamiast skupić się na nauce. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest wyłączenie internetu i w ciszy i spokoju skupić się na książkach :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  29. ja muszę mieć porządek :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Kiedy się uczę też staram się odstawić telefon na bok. Wtedy bardziej mogę się skupić.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Po półrocznej przerwie od nauki i rozpoczęciu studiów ciężko jest się w sobie spiąć i wszystko zaplanować. Jest mase rzeczy do zrobienie oprócz nauki :), ale masz rację pełne skupienie bez fejsa czy insta to podstawa

    http://alexandraolivetti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. kawa w zasięgu ręki :) wtedy nic mnie nie odrywa...

    OdpowiedzUsuń
  33. świetne rady:)
    http://wiktoriaada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń